czwartek, 27 czerwca 2024

EjTy szuka domu

 Miałam popełnić kolejny post kulinarny, albo podzielić się z Wami moimi nowymi zdobyczami i odkryciami, ale to musi poczekać.


Musi poczekać, bo w zwierzęcym świecie sprawy nabrały tempa. Nie zdążyłam Wam tutaj napisać o czteroletnim Dyziu





ani o Kirze,





bo oba zwierzaki znalazły domy nieomal na pniu!

Dyzio miał do mnie przyjechać na tymczas, ale okazało się, że dzięki naszej pani Wet, poszedł od razu z dotychczasowego domu do nowego, takiego już na stałe. Dowiedziałam się jednak, że znajdując dom u pani Edyty, wykolegował prawdziwego działkowego bezdomniaka i zrobiło mi się przykro. A jak zrobiło mi się przykro, to i poczułam się w obowiązku, żeby pomóc młodzieńcowi i tak do mnie trafił EjTy!

EjTy jest oczywiście imieniem roboczym, bo ostatnio nieco wena mi siadła. Siadło mi również wszystko inne, a rozum w szczególności, przemielony w żarnach końca semestru :)

EjTy jest kilkumiesięcznym kocurkiem, wykastrowanym i nieprzyzwoicie zdrowym choć z niedowagą i wzrostu mizerngo. Natomiast jest niesamowicie sympatyczny, kontaktowy, miziasty, a przy tym nienachalny. A poza tym EjTy szaloną miłością pała do psów, co dla wolno żyjącego kota wcześniej czy później skończyłoby się tragicznie.

Ponieważ EjTy jest ogłaszany w internetach i pojawia się na FB na Fonsikowy bazarek dla łapek w potrzebie (gdzie właśnie do niedzieli trwa letnia edycja i gdzie można wylicytować prawo zostania madkom chrzetnom EjTego) oraz na Rozmowy z kotem, tutaj na blogu też będą codziennie lub co drugi dzień publikowane jego przemyślenia. Pamiętacie może jak codziennie pisałam wieczorynki o Zębuszce? W każdym razie postanowiłam wrócić do konwencji i codziennie raczyć Was drodzy PT Blogoczytacze nowymi wpisami. Po prostu ten post będzie się codziennie ciut wydłużał ;)

No to zaczynamy!

Cześć wszystkim!

Przyszedłem  się przywitać i rozejrzeć za nowym domem. Tymczasowo mieszkam u cioci, ale tutaj konkurencja do misek i głaskania spora, więc własny personel mi się marzy. Należy mi się, bo jestem uroczy. I grzeczny jestem. I mruczę oraz się lubię miziać, ale nachałem nie jestem. Mam prawie rok i na razie ciocia woła do mnie „ej! ty!”  więc  jestem EjTym. Ale już od jutra możecie licytować przywilej nadania mi imienia na Fonsikowym Bazarku. Tylko proszę się przyłożyć, bo taki galantny chłopak jak ja powinien imię mieć eleganckie, no. Będę tu do Was wpadał i meldował co u mnie słychać, a nowy personel może się zgłaszać do cioci na nr 600906040.

 





Dziabnęła mnie!  Dziabnęła!

Niby taka kochana, niby: EjTyś jaki z ciebie piękny kituś!, no daj rączkę EjTyś… no i mnię dziabnęła!

Najpierw ciocia spakowała mnie do tego pudła z kratami, potem razem z Pyzą spakowała nas do samochodu, naobiecywała przysmaków i że jedziemy do NASZEJ pani Wet. NASZEJ! Widział to kto? Na pewno nie mojej! Krwiożercza kobieta moją być nie może. Gdyby Pyza była pierwsza, to bym się połapał, o co chodzi. Ale wzięły mnie pierwszego, dziecię niewinne, niczego nieświadome, i krwi upuściły. Z Pyzą tak łatwo im nie poszło! Próbowała wziąć odwet za naszą krzywdę, ale jej sitko na paszczę założyły i też skrwawiły. Z nerwów to mi się dwójeczkę zachciało i poszło w kontenerek, więc pani Wet tuliła mnie na rękach (że ona niby taka dobra i kochana!), gdy ciocia sprzątała pudło.

Pani Wet powiedziała, że jestem drobniutki i chudziutki i zupełnie nie wyglądam na swój wiek, ale jak się odjem, to wyrosnę na ładnego kocurro, więc jak  wróciliśmy do domu to zaraz zacząłem się odjadać – takie zalecenie lekarskie. A potem ciocia coś czytała w telefonie i mówiła, że przyszły wyniki badań, i że jestem nieprzyzwoicie zdrowy. No chyba! A czego się spodziewała?

 






Jeżu kolczasty! Czy ta baba jest normalna?

Po przyjeździe, jak tylko rozlokowałem się w apartamencie, zjadłem lanczyk i normalnym jest, że trzeba było pójść na stronę. Kuweta duża, wygodna, z pięknym widokiem przez otwarte drzwi balkonowe, żwireczek mięciutki, no aż przyjemnie. Wysiusiałem się w spokoju, a ta jak nie zacznie się rozpływać w zachwytach! Jaki ja niby mądry jestem i dobry kotek! No mądry jestem, to oczywiste, ale co ma z tym wspólnego siusianie do kuwety…? Po kolejnych solidnych posiłkach naturalnie zaczęło mnie cisnąć na dwójkę. Poszedłem oczywiście do kuwety, odbyłem rytuał rycia wgłąb ziemi przed i po i zapomniałem o sprawie. Ciotka wpadła i rzuciła się z szuflą do kuwety, a ryła w niej, jakby diamentów szukała. I chyba znalazła, bo aż ćwierkała ze szczęścia. Jak skorzystałem z kuwety po wyjeździe do pani Wet, gdzie mnie napchały paskudną tabletką, szczęście ciotki osiągnęło apogeum. Wtf? A pamiętacie zapewne, że dostałem zalecenie lekarskie bym się odjadł, czego nieuniknioną konsekwencją jest częstsze korzystanie z kuwety. Myślałem, że teraz ciocia oszaleje ze szczęścia, a ta maupa mi marudzi: EjTyś, zlituj się! Ale ty masz przerób!

No nie, za kobietą nie trafisz. Ale mam podejrzenia, że wiecie, u niej tam pod sufitem nie całkiem w porzo jest, więc jakby kto normalny chciał mi podarować lokum z kuwetą, gdzie mógłbym korzystać nie wzbudzając skrajnych emocji, to dzwońcie do cioci 600906040.




11 komentarzy:

  1. No to przy takim przerobie, z nadzieją że coś tam sie na ciałku utrzyma i pozwoli urosnąć należycie, to będzie DOG ARLEKIN. Howgh.😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo z maści to on już Arlekin. Albo Puzzel.

      Usuń
    2. Pacz, Puzzel by mu pasowało :)
      Po prawdzie nie jest łapczywy, ale jak zasiada do posiłku, to pojeść sobie lubi :) A niech je! Na zdrowie.

      Usuń
  2. On wygląda zupełnie jak mój Emrys! Emrys roboczo nazywał się Mrozikiem, bo zima była i takie ciapki na szybie mróz robi jak on ma też na nosku itd :)
    Niech mu się domek znajdzie!
    Emrys też chudy był, a teraz ciężki on, z 6kg kawał kota... :o

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurde, przemawia do mnie:) Na pewno znajdzie dom. Cudny jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak głośno przemawia? Bo jakby co, to zawsze transport da radę ogarnąć. Dwa miesiące temu kotka Ciuciu wyjechała ode mnie do Rabarbary pod Kraków ;)

      Usuń
  4. Jest przepięknie umaszczony, z maseczką karnawałową. O tym że jest inteligentny ledwie napomknę, bo to się rozumie samo przez się. :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudny jest, niestety to martwy sezon w adopcjach, a poza tym całe stada kociaków są do wzięcia.

      Usuń
  5. Śliczny kocurek….a jaki ładnie pomalowany 😻a jaka jest historia Kiry?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Historia Kiry to smutna rodzinna historia. Kira była psem córki moich sąsiadów. Dość specyficznej osoby, mającej mocno towarzyski tryb życia. Najpierw po KOLEJNYM rozwodzie zjechała z dziećmi i psami do rodziców (psa ze względu na ostre konflikty z psami rezydentami wyadoptowała za pośrednictwem weterynarza już wcześniej - bardzo udana adopcja), potem zostawiła dzieci rodzicom a sama wyjechała dorabiać się kokosów za granicę, skąd wróciła z kolejnym fatygantem, potem niesiona falą nowej wielkiej miłości dwa dni przed Bożym Narodzeniem odebrała dzieci od rodziców, nawet dziewczynkom na święta z dziadkami nie pozwoliła zostać, a psa porzuciła. Zamiotła ogonem i pooooszła! Zablokowała kontakt, nie łożyła na utrzymanie Kiry, monitowana nie zamierzała psa zabrać. A to są osoby już starsze, mają swoje też już starsze psy i było im zwyczajnie ciężko. Do tego Kira jest psem domowym i w warunkach podwórka średnio się odnajdywała. Po opuszczeniu przygasła. To był radosny, żywiołowy pies, który potrzebował kontaktu z człowiekiem, spacerów, zabaw. Ile pani Zosia dała radę, tyle z nią chodziła... Poprosiła mnie o pomoc. Załatwiłam wszystko od strony formalnej, tzn. napisałam pismo na policję w imieniu sąsiadów, gdzie zgłosiliśmy porzucenie psa, odstępując od poszukiwania i ukarania poprzedniej właścicielki, która zniknęła jak sen jaki złoty. Wnioskowaliśmy o przejęcie opieki nad psem i możliwość adopcji. Dostałyśmy potwierdzenie z policji, dokumenty stosownie obite pieczęciami i rozpoczęłam szukanie domu dla psicy. Bardzo fajnie trafiła do pani Ani, która ma dom z ogrodem, oprócz tego Kira raz dziennie chodzi na długie spacery, mieszka z panią w domu i będzie jeździła na liczne wycieczki, bo pani Ania ma wyjazdowy tryb życia. Kira zastąpiła jej ukochaną goldenkę, która przeżyła z panią Anią 13 lat i odeszła w tym roku w marcu. No i tak, że tak.

      Usuń